Lyssna

När jag ber dig att lyssna på mig
och du börjar ge mig råd
har du inte gjort vad jag bett dig om.

När jag ber dig att lyssna på mig 
och du börjar förklara varför jag inte
Skall känna så,
trampar du på mina känslor.

När jag ber dig att lyssna på mig 
och du tycker att du måste göra något
för att reda ut mina problem
sviker du mig hur underligt det än kan låta

Kanske är det därför böner hjälper
en del människor.
För gud är stum och han ger inga goda råd
eller försöker ordna saker och ting

 Han lyssnar bara och låter dig klara dig själv
Så lyssna bara på mig är du snäll

Om du vill prata kan du väl vänta
på din tur en liten stund
Så lovar jag att lyssna på dig 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0