SKÄRPNING

Är det inte konstigt att man blir otroligt hjälpsam hemma
när man har prov/ läxor att plugga till. Jag har fortfarande inte
börjat läsa till mitt histora prov utan gjort saker som jag verkligen
avskyr att göra i vanliga fall ex. laga mat till familjen och även plockat
undan efter oss och stoppat allt i diskmaskinen, städat mitt rum,
tvättat en tvätt.

De är inte så att jag går runt och tänker om jag lagar
mat så slipper jag läsa läxan eller plugga till mitt prov, de blir
bara helt plötsligt otroligt kul att hjälpa till, ja kan de bero på att
de kanske är roligare att städa sitt rum än att läsa om medeltiden.
Eller att man är så otroligt skoltrött och skyller på att det ser bedrövligt
ut hemma fast man igentligen inte bryr sig?

Det är ju bara jag själv som blir drabbad av det och nu när jag
tänker på de så nej vill jag bara förtränga de. Komplicerat men
det finns säkert några ungdomar där ute som känner igen sig i det här.

Nu ska jag bara bädda rent i sängen och sen ta en snabb dusch
sen har jag nog inget annat att skylla på om jag inte råkar gå förbi
min otroligt söta lillesyster som jag måste gulla med ett tag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0